Meteo

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Αντίκυρα-Δίστομο-Λιβαδειά (Antikyra-Distomo-Livadia) Part 1

Επιτέλους το προηγούμενο Σαββατοκύριακο βρήκαμε τον χρόνο να κάνουμε μια διήμερη εκδρομή μετά από πολύ καιρό. Δεν θέλαμε να πάμε κάπου πολύ μακριά και ψάχνοντας στον χάρτη εντόπισα ένα παραθαλάσσιο χωριό στον Νομό Βοιωτίας σε μια περιοχή που δεν είχα πάει ποτέ αν και βρίσκεται πολύ κοντά στην Αράχωβα, σημείο από το οποίο είχα περάσει νεότερος. Από το www.infobeto.com/forum δύο παληκάρια οι johnbill και g10vanni μου είπαν ενθαρρυντικά λόγια και τους ευχαριστώ οπότε ξεκινήσαμε Σάββατο πρωί κατά τις 09.30. Πήγαμε μέσω της Νέας Εθνικής οδού και στρίψαμε αριστερά στην διασταύρωση προς Ορχομενό. Αφού περάσαμε έξω από την Λιβαδειά ακολουθώντας τον δρόμο προς Αράχωβα, ακριβώς μετά το Δίστομο , στρίψαμε προς Άσπρα Σπίτια και Αντίκυρα όπου φτάσαμε κατά τις 11.15.

Αντίκυρα (Antikyra)

Το χωριό είναι όπως είπα και πριν παραθαλάσσιο και αρκετά ήσυχο. Ουσιαστικά κατά μήκος της παραλίας είναι απλωμένα τα σπίτια. Στα δύο άκρα υπάρχουν παραλίες όπου μπορεί να κάνει κάποιος μπάνιο ενώ στην μέση , εκεί όπου βρίσκονται οι ταβέρνες και οι καφετέριες , δένουν οι βάρκες που γυρίζουν από το ψάρεμα. Η θάλασσα έδειχνε πολύ καθαρή όμως υπήρχαν χιλιάδες ζωντανοί οργανισμοί που έμοιαζαν με τσούχτρες. Έτσι και αλλιώς ήταν αρκετά παγωμένη η θάλασσα για κολύμπι. Μείναμε στο ξενοδοχείο Ηριδανός (Iridanos Hotel) σε ένα ευρύχωρο δωμάτιο με ένα διπλό και δύο μονά κρεβάτια και μπαλκόνι που έβλεπε στην θάλασσα για 75 ευρώ . Αν και ίσως για την τουριστικότητα του χωριού η τιμή μπορεί να θεωρηθεί κάπως υψηλή εν τούτοις οι τιμές στις καφετέριες και στις ταβέρνες ήταν χαμηλές. Το μεσημέρι κάτσαμε σε ταβέρνα και παραγγείλαμε καλαμάρια, κουτσομούρες, γαύρο, πατάτες, τυρόπιτα, σαλάτες, αναψυκτικά και πληρώσαμε μόλις 40 ευρώ ( στον Πειραιά ο λογαριασμός θα έφτανε γύρω στα 60 ευρώ) ενώ το βράδυ σε εστιατόριο με ιταλική κουζίνα όπου παραγγείλαμε club sandwich, σπαγκέτι καρμπονάρα, σαλάτα του καίσαρα, αναψυκτικά πληρώσαμε μόλις 17 ευρώ.
Φαντάζομαι οτι όλοι οι γονείς που πάνε μια εκδρομή πάντα έχουν μία ανησυχία για το πως θα περάσουν τα παιδιά την ώρα τους. Στην Αντίκυρα κατά μήκος της παραλίας υπάρχουν 3-4 σημεία όπου υπάρχουν κούνιες και μπορούν να παίξουν. Φυσικά υπάρχει και το πέταγμα πετρών στην θάλασσα ειδικά όταν σημαδεύεις τις κακές "τσούχτρες". Και φυσικά οι βόλτες με το αυτοκίνητο. Αξίζει κανείς να επισκεπτεί την παραλία του Αγίου Ισιδώρου (εκεί είχε ελάχιστες "τσούχτρες") ή να πάει μέχρι τον οικισμό στα "Άσπρα Σπίτια" ο οποίος φτιάχτηκε για τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο Αλουμινίου.

Παραλία Αγίου Ισίδωρου
(Aghios Isidoros Beach)

Άσπρα Σπίτια (Aspra Spitia)